Turvaline üritus ei sünni iseenesest. Sisekaitseakadeemias 2024. aastal valminud analüüs näitab, et Eestis on ürituste korraldamise nõuded väga erinevad ning sageli sõltub turvalisus ainult korraldaja enda vastutustundest. Just seetõttu kutsume kokku kõik, kellele läheb korda, kuidas tagada turvalisus kontserdil, festivalil, spordivõistlusel, konverentsidel ja kõikidel suurematel ning väiksematel üritustel.
Koosolekule on oodatud osalema avalike ja korporatiivsete ürituste korraldajad, omavalitsuste kultuuri-, spordi- ja noorsoo töötajatest ürituste korraldajad, kultuuri- ja spordirajatiste juhid, üritustele turvalisuse valdkonna teenuste ja toodete pakkujad, turvalisuse teemaga seotud olevad avalikud teenistujad ja kõik, kes tunnevad, et teema neid puudutab.
REGISTREERIMISVORM (Google Forms)
TOIMUMISE KOHT JA AEG
Tallinna Lauluväljaku Klaassaal
Teisipäev, 11.11.2025
Kell 08.45-16.00
Koosolek toimub eesti keeles.
AJAKAVA
08.45 - Kogunemine ja tutvumine messialadega (Chef Lunden hommikuvõileib ja A. Le Coq karastujoogid)
09.30 - Turvaline muusikaline äratus!
Tervitused Eesti ürituste korraldajatele - ürituste korraldamine on vajalik ja tänuväärne tegevus!
Esinevad:
Kristina Jerjomina, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, Ettevõtluskeskkonna ja tööstuse osakond, turismi valdkonnajuht
Urmo Saareoja, Tallinna Lauluväljaku juhataja
09.40 - Teema 1: Eestis ürituste korraldamisel turvalisuse tagamist reguleerivad õigusaktid
Kas õiguslikult on korraldaja kohustatud tagama ürituse turvalisust (sh turvamist, esmaabi andmist, liikluse reguleerimist jne) või on see KOV reguleerida või ainult korraldaja enda vastutustunde küsimus? Mis on teiste isikute põhiõiguseid piiravad meetmed turvalisuse tagamisel ja kellel on õigus neid kohaldada.
01.04.2024 jõustus Turvategevuse seadus ja selle alusel välja antud Turvategevuse eeskiri - mida reguleeritakse nende õigusaktidega ning mis jäetakse KOV tasemel kehtestamiseks või turuosaliste enda kokku leppida? Milline on klassikaline „hallis alas“ tegutsev ürituste turvamise laadse teenuse pakkuja?
Esineb: Andre Lilleleht, Eesti Turvaettevõtete Liit
10.10 - Teema 2: Kohalike omavalitsuste roll avalike ürituste turvalisuse tagamisel
KOVide roll ürituste korraldamisel on aastatega üha suurenenud - KOVid ja allasutused korraldavad ise või on kaaskorraldajateks (sh rahastavad) arvukatel avalikel üritustel.
Osades KOVides kehtib avaliku ürituse korraldamise loa väljastamise korra asemel teavitamise kohustus ja osad KOVid on vabastanud KOVi allasutused lubade taotlemise kohustusest üldse. Suuremad üritused on enamjaolt avalike ürituste toimumise lubadega reguleeritud, aga "sajad jaanituled" ja kokkuvõttes tuhanded muud üritused? Kas avaliku ürituse toimumise luba on tarbetu bürokraatia ja tuleks üldse kaotada või vastupidi - kui iga avalik üritus taotleb loa, siis on eelduslikult "kord majas" kõikide seonduvate valdkondadega (korduskasutusnõud, turvateenused, reklaam avalikus ruumis jne.) ja lihtsam teha vajadusel ka ametkondlikku järelevalvet? Kas oleks mõistlik, et KOVides kehtiks üleriigiliselt ühtlustatud avalike ürituste lubade taotlemise-väljastamise kord teemade osas, mis puudutavad üritusel osalejate turvalisust ja muid olulisemaid regulatsioone vajavaid teemasid?
Esineb: Sulo Särkinen (Türi vallavanem), Tiina Tegelmann (ühendasutuse Jõgeva valla kultuur juht) ja Liisa Uukkivi (Vinni vald, Laekvere Rahvamaja juhataja)
10.45 - Teema 3: Kui avaliku ürituse luba ei ole nõutud, siis kes ja kuidas seisab turvalisuse eest?
Korraldajad tegutsevad reeglina piiratud eelarvetingimustes (sh soov võimalikult vähem rahaliselt kulutada) ja ka erineva suhtumisega turvalisusesse - kuidas nendes oludes üritust piisavalt turvaliselt korraldada?
Esinevad: Siim Ammon, Unibet Arena ja Leho Luukas, Frank Events
11.20 - Teema 4: Riiklik järelevalve
Kui üritused on KOVide lõikes erinevalt reguleeritud või reguleerimata, siis kuidas liigub info ja toimib üle kogu riigi järelevalve?
Esineb: Ants Aguraiuja, Päästeameti Põhja päästekeskuse Ohutusjärelevalve büroo nõunik ja Nurmely Mitrahovitš, PPA esindaja, Siseministeeriumi Korrakaitse ja süüteomenetluse osakonna nõunik
11.55 - Teema 5: Ürituse korraldaja kohustus ja vastutusala
Igaüks olenemata haridusest ja pädevusest võib olla ürituse korraldaja. Mille eest ja mil määral vastutab nii avaliku kui korporatiivürituse korraldaja tegelikult - kas kõige eest mis ürituse alas toimub? Kuidas saab korraldaja olla kindel (kontrollida), et näiteks pakutav turvateenus vastab seadusest tulenevatele nõuetele?
Esineb: Henry Timberg, Siseministeeriumi osakonnajuhataja ja Nurmely Mitrahovitš, Siseministeeriumi Korrakaitse ja süüteomenetluse osakonna nõunik
12.30-13.30 - Lõuna (Lauluväljaku 1. korrusel)
Tutvumine eksponentide messialadega ja suhtlemine kolleegidega. Balbiino uudisjäätiste degustatsioon Funrendi business-lounges 2. korrusel.
13.30 - Teema 6: Soome avalike ürituste turvamise teenuste praktikad ja kogemuslood
Esineb: Joni Qvintus, Total Sec OY
14.00 - Teema 7: Los Angelese / California osariigi ürituste turvamise teenuste praktikad ja kogemuslood
Esineb: Renee Meriste, ettevõtja, www.youaretheinfluencer.com
14.30 - Teema 8: Aktuaalsed probleemid turvaettevõtjate vaates ja praktilised kogemuslood (paneel + küsimused ja vastused)
Esinevad: Priit Pärgmaa, Forus / Lühiajaliste turvateenuste valdkonnajuht, Eigo Sõster, Meeskond Security OÜ / juhatuse liige ja Kristiina Eelmaa, G4S / Mehitatud valve müügijuht
15.10 - Teema 9: Aktuaalsed probleemid ametkondade vaates ja praktilised kogemuslood (paneel + küsimused ja vastused)
Esinevad: Karin Uibo, Lääne prefektuuri Pärnu politseijaoskonna Pärnu piirkonnagrupi grupijuht, Ants Aguraiuja, Päästeameti Põhja päästekeskuse Ohutusjärelevalve büroo nõunik, Raul Adlas, Tallinna Kiirabi peaarst, Eesti Kiirabi Liidu juhatuse liige, Reino Bürkland, Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti tehnikaosakonna ekspert
15.50 - Koosoleku kokkuvõtted
16.00 - Koosoleku lõpp. Lauluväljaku (sh Tuletorniga) ja korraldusvõimalustega tutvumine - esitlust juhatavad Urmo Saareoja ja Kristel Trei.
Koosoleku kõnejuht: Auris Rätsep (Avalike ürituste korraldajate liit)
PILETID, TASUMINE JA LÕUNAMENÜÜ
Koosolekul osalemine on tasuline, osalustasudest katame koosoleku korraldamise kulud.
Pilet 85€ (lõunasöögiga). Hinnale käibemaksu ei lisandu.
Hind sisaldab: 1 (ühe) inimese osalemist koosolekul, Chef Lunden hommikuvõileiba ja A. Le Coq gaasiga või gaasita vett, BBQ Service OÜ rikkalikku lõunasööki (sh A. Le Coq karastusjoogid ja Balbiino jäätised), sõiduki tasuta parkimist koosoleku päeval Lauluväljaku territooriumil.
VAATA BBQ SERVICE LÕUNAMENÜÜD SIIT
Pilet 65€ (lõunasöögita). Hinnale käibemaksu ei lisandu.
Hind sisaldab: 1 (ühe) inimese osalemist koosolekul, Chef Lunden hommikuvõileiba ja A. Le Coq gaasiga või gaasita vett, sõiduki tasuta parkimist koosoleku päeval Lauluväljaku territooriumil.
Pileti ostmiseks täitke registreerimisvorm siin või lehel allpool. Pro Koosoleku korraldaja saadab teie poolt täidetud registreerimise vormi alusel tasumiseks arve, mille tähtajaks tasumisel on osalejale koht Tallinna Lauluväljaku 2. korruse Klaassaalis tagatud. Sissepääs toimub nimekirja alusel.
REGISTREERU AEGSASTI - OSALEJATE ARV ON PIIRATUD!
Tallinna Lauluväljaku 2. korruse Klaassaalis on istekohtade arv piiratud - registreeru osalemiseks aegsasti!
REGISTREERIMISVORM (Google Forms)
Saadame teie registreerimislehel märgitud e-posti aadressile kinnituse osalemise kohta ja tasumiseks arve. Sissepääs saali toimub nimekirja alusel.
Kui Teil on koosoleku teemaga seonduvaid küsimusi mida soovite, et koosolekul arutatakse ja neile vastatakse, siis saatke need: prokoosolek@eestimessid.ee.
Tule autoga: Saabumine Oru väravast, parkimine Lauluväljaku alal on koosolekul osalejale tasuta.
Tule ühistranspordiga: www.lauluvaljak.ee/lauluvaljakust/kuidas-tulla/
REKLAAM
Kui soovite tutvustada koosoleku sihtrühmale oma ettevõtet, tooteid ja teenuseid, siis võtke ühendust prokoosolek@eestimessid.ee või 5698 8828 (Ille Orutar).
PRO KOOSOLEK 6 - KORRALDUSPARTNERITE REKLAAMID
TEEMAGA SEOTUD - LOE JA VAATA LISAKS
Kaisa Kajo, Silva Kirsimägi (Sisekaitseakadeemia, 2024): KOHALIKE OMAVALITSUSTE AVALIKE ÜRITUSTE KORRALDAMIST REGULEERIVATE MÄÄRUSTE ANALÜÜS
Urmo Laidna (Sisekaitseakadeemia, 2007): Politsei ja kohalike omavalitsuste roll ning ülesanded avalikel üritustel ja koosolekutel
PRO KOOSOLEK 6 KORRALDAJAD JA LOGOD
Peakorraldaja: MTÜ Avalike ürituste korraldajate liit koostöös Eesti Messid
Osalejate projektijuht: Ille Orutar, prokoosolek@eestimessid.ee, 5698 8828
Vastutav korraldaja: Auris Rätsep, prokoosolek@liit.ee, 504 3000
Arveldused: arved@eestimessid.ee, 5656 0202
PRO KOOSOLEKU MISSIOON: TEEME EESTI PAREMAKS!
Pro Koosolek on Eesti Messide missiooniprojekt, mis lahendab probleeme ja arendab tulemuslikult konkreetset teemavaldkonda. Pro Koosolek ei ole lihtsalt asjaosaliste jututuba koosolekusaalis või virtuaalkeskkonnas, vaid siin vahetatud infost sünnivad ideed ja turuosaliste kokkulepped, mis lisaks vastustena tekkinud küsimustele jõuavad ka seadustesse! Pro Koosolekul osalemine on praktiliselt tulemuslik ja võimalikult soodsa osalustasuga.
PRO KOOSOLEK AJALUGU
Pro Koosolek 1 (2020) - KESKKONNASÕBRALIK ÜRITUSKORRALDUS
Esimene ehk PRO KOOSOLEK 1 toimus 11.02.2020 Tallinna Lauluväljakul. Koosoleku peateemaks oli jäätmemajandus. Tallinna Lauluväljakule kogunenud 260 ürituse korraldajat tõdesid, et keskkonnasõbralikkus ja kestlik ürituskorraldus on Eesti ürituskorraldajate töös peamised märksõnad. Niisamuti kinnitati esmakordselt jäätmete liigiti kogumise ühtne tähistusgraafika, mida üritustel edaspidi kasutama hakatakse. Koosolekul sündis ka idee esindusorganisatsiooni loomisest, mille tulemusena toimus Avalike ürituste korraldajate liidu (www.liit.ee) asutamiskoosolek Tallinna Lauluväljakul 4. juunil 2020. aastal.
Koosoleku kokkuvõte, videod, pildigaleriid ja infomaterjalid
Pro Koosolek 2 (2023) - JÄÄTMEMAJANDUS, AUTORIKAITSE, ILUTULESTIK, TOIMUMISKOHAD
Peale kaheaastast sunnitud COVID korralduspausi toimus PRO KOOSOLEK 2 neljapäeval, 9. märtsil 2023 Avalike ürituste korraldajate liidu toetajaliikme Funrent koosolekusaalis.
Koosoleku kokkuvõte, pildigalerii ja infomaterjalid
Pro Koosolek 3 (2024) - KORDUSKASUTUSNÕUD AVALIKEL ÜRITUSTEL
PRO KOOSOLEK 3 toimus reedel 20. aprillil 2024 Pärnu linnavalitsuse ja Avalike ürituste korraldajate liidu koostööna Pärnu keskraamatukogu saalis. Teemaks olid korduskasutusnõude praktikad avalikel üritustel, praktilised küsimused ja vastused.
Koosoleku kokkuvõte, pildigalerii ja infomaterjalid.
Pro Koosolek 4 (2024) - KORDUSKASUTUSNÕUD STATUS QUO 2024
PRO KOOSOLEK 4 toimus neljapäeval 14. novembril 2024 Unibet Arena Rock Lounges. Teemaks oli olukord korduskasutusnõude seniste kogemuste ja praktikate osas avalikel üritustel.
Koosoleku kokkuvõte, pildigalerii ja infomaterjalid.
Pro Koosolek 5 (2025) - KUS ON RAHA?
PRO KOOSOLEK 5 - KUS ON RAHA? toimus neljapäeval 27. märtsil 2025 Tallinna Ülikooli Audiotrium Maximum saalis ja Zoomis. Teemaks oli avalike ürituste rahastamine nii avalikust kui erasektori rahast.




















